Inaczej niż w lustrze - Damian Dawid Nowak


Autor: Damian Dawid Nowak
Tytuł: Inaczej niż w lustrze
Wydawnictwo: FONT
Liczba stron: 63

Tomik Inaczej niż w lustrze Damiana Dawida Nowaka jest twórczością niezwykle czytelną i dobrze podaną. Zawiera zabawy słowne oraz metafory, których zaletą jest przyzwoita czytelność. Bardzo spodobała mi się wiodąca myśl poetycka. Współczesne życie, miłość, internet czy rodzina ukazane od strony bardzo osobistej, czasem nawet bolesnej. Prawdopodobnie właśnie to czyni tę publikację tak wyjątkową. 

Jeśli chodzi o stronę techniczną, kiedy po raz pierwszy zobaczyłam okładkę, nie zrobiła na mnie spektakularnego wrażenia. Kiedy jednak miałam ją już w swoich rękach, wszystko zaczęło do siebie pasować. Ponadto, rzeczą, na którą zwróciłam uwagę zaraz po otworzeniu tomiku były kartki. Rzadko się zdarza, że w różnego rodzaju lekturach możemy spotkać grubsze kartki- jeśli ktoś ma styczność z książkami na co dzień, z pewnością doceni ten fakt. 

Z Inaczej niż w lustrze jest jak z lasem- im dalej w głąb, tym ładniejsze drzewa.

miejsca bezpieczne

każde z pokoleń mówi do swoich dzieci:
"nie dacie sobie rady"
ramiona łamią kości uścisk dusi zmienia
strukturę wewnętrzną w bezkształtną galaretę 
w dobre imię troski zabijają inicjatywę
bezpiecznie jest być szarym i bez smaku
bezpiecznie przestrzegać zasad i prawa
bezpiecznie oddawać marzenia być
po przecinku nie stawiać kropek
dusić się powoli z uśmiechem grzecznie
nie pluć w twarz idolom
zginąć na wspólnym
stosie- w imię
czego?

Komentarze