Szaleństwa Boga - James Grissom



Tytuł: Szaleństwa Boga. Tennessee Williams i kobiety z mgły

Autor: James Grissom

Wydawnictwo Czarne

Liczba stron: 463


Nie lubię się określać. Każde z kiedykolwiek wypowiedzianych określeń było dla mnie za ciasne. Zawsze na swój własny, niezrozumiały sposób krępowały moje ruchy, odbierały dech. Świat się zmienia. I ja też się zmieniam. Doświadczam, poznaję, uczę się. Dlatego wciąż nie godzę się na normy czy ramki nakładane mi przez innych. Jestem szczęśliwa po prostu będąc. A najlepszym, co może mnie jakkolwiek określić to myśli, jakimi darzą mnie moi przyjaciele. Nie ramy, nie standardowe granice, a czułość zawarta w krótkich myślach bliskich mi osób.


Biografia napisana przez Jamesa Grissoma to nic innego, jak właśnie opowieść o ludziach. O ludziach, którzy wypełniali życie jednego z najlepszych dramaturgów, jakiego dane mi było poznać za pomocą sztuki. Tenn Williams to ogromna rama przeżyć i rzewnych uczuć, w których mogłabym zostać zamknięta. Sama mogłabym w nią wejść i właśnie tam czułabym się najlepsza i zaopiekowana. Bo do nikogo nie było mi nigdy tak blisko. Do niczyjego bólu kochania, odczuć i pragnienia wielkiego życia nie było mi tak, jak do jego. 


Szaleństwa boga zostawiły mnie z mniejszym poczuciem tęsknoty. Co więcej, wprowadziły mnie w stan nadziei, że na świecie są takie osoby jak ja. I że bólem też można się dzielić. I to nawet w bardzo pozytywnym sensie. Życie Williamsa nie było usłane różami. Ale było piękne w swojej prawdziwości i sile odczuć. Przeżyjcie to z nim jeszcze raz.

Komentarze