Apartament w Paryżu - Guillaume Musso - recenzja



Autor: Guillaume Musso
Tytuł: Apartament w Paryżu
Tytuł oryginalny: Un appartement a Paris
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 388



Co roku o tej samej porze pisarz Gaspard przyjeżdżał do Paryża w celu napisania nowej sztuki. Stało się tak i tym razem, jednak po przylocie do kraju okazało się, że nie będzie to zwyczajny pobyt. Drogą nieporozumień w jego wynajętym mieszkaniu znalazła się również Madeline- która, tak jak i on, szukała spokoju. Już od początku bohaterowie nie przepadali za swoim towarzystwem, jednak szybko okazało się, że apartament, w którym zamieszkali kryje pewną tajemnicę. Postanowili więc połączyć siły i wspólnie rozwiązać zagadkę byłego właściciela- malarza, Seana Lorenza.

Muszę przyznać, że dawno nie miałam okazji czytać tak dobrej  książki, z tak świetnie wykreowanymi postaciami. Nie miałam problemu z wyobrażeniem sobie bohaterów. Autor genialnie poradził sobie ze strefą emocjonalną. Pozwolił nam wejść w świat osób dotkniętych różnymi trudnościami. Dla jednych będzie to plus, dla innych minus, cóż- ja jestem zachwycona psychologiczną stroną tej książki.

Samo zakończenie nie wywołało efektu "wow". Mam wrażenie, że Musso odrobinę popłynął pod koniec, przez co powieść traci na wiarygodności. W żadnym wypadku nie była oparta na faktach, jednak wydawała się przyziemna, szczera i prawdziwa, natomiast rozwiązanie tej historii było zwyczajnie nierealne. 

Kiedy zobaczyłam zapowiedź tej pozycji byłam pewna, że muszę ją przeczytać. Już sam opis bardzo mnie zaciekawił. Interesują mnie tematy ze sztuką związane, więc to była książka idealna dla mnie. Dużo malarstwa, dużo ciekawostek, dużo ciekawych cytatów. odwołań. Muszę przyznać- nie żałuję czasu spędzonego na czytaniu tej pozycji, mimo że bardzo długo się rozkręcała. Musso napisał kolejną powieść, której szybko nie zapomnę.

Ocena: 8.5/10

Za udostępnienie książki do recenzji dziękuję Wydawnictwu Albatros

Komentarze

  1. Hmm myślę, że mogłabym się zainteresować tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię książki Musso! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja, bardzo zachęcająca! widać że piszesz szczerze
    i prosto z serca, uwielbiam takie recenzje bo wiem że są rzetelne :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz