Książka o miłości - Jerzy Nowak, Maria Andruszkiewicz- Nowak - recenzja


Autorzy: Jerzy Nowak, Maria Andruszkiewicz- Nowak
Tytuł: Książka o miłości
Wydawnictwo: Wydawnictwo Austeria
Liczba stron: 137

Postanowiłam nieco zaburzyć rytm mojego bloga. Mimo, że zazwyczaj posty pojawiają się tutaj co dwa tygodnie w niedzielę, dzisiaj, z okazji moich 16 urodzin postanowiłam napisać o książce szczególnie dla mnie ważnej. O książce, która mimo prostoty- zapada w pamięć.

Są takie (auto)biografie, które mimo szczerych starań autora niejednokrotnie zamiast przekonać nas do bohatera- zwyczajnie nas do niego zniechęcają. Czy to przez podjęte decyzje, czy przez nietypowe zainteresowania i zwyczaje. Są jednak i takie, które rozkochują nas w sobie od pierwszej strony. Tak jest właśnie w przypadku tej niezwykłej książki.

Pozycja przybliża nam obraz życia Jerzego Nowaka- niesamowitego aktora. Jest zbiorem jego lepszych i gorszych momentów w życiu. Jest również miejscem, w którym poznamy wiele ciekawych anegdotek, ale i prawd, którymi możemy się kierować. Przede wszystkim jednak zawiera rady i niesamowite teatralne historie.

Rzadko się zdarza, żeby w jakiejś książce, szczególnie w autobiografii, klimat utrzymywał się przez każdą kolejną stronę. Klimat spotkań towarzyskich, klimat starego teatru czy klimat dawnych restauracji, na których wspomnienie łza kręci się w oku.

Co ciekawe, spodziewałam się po tej pozycji wiele. Zwyczajnie chciałam i miałam nadzieję, że będzie dobra. Taka też była- lekka, zabawna i inspirująca.

Ocena: 8.5/10

Komentarze