Teatr odtrąconych poetów - Tamara Ireland Stone



Autor: Tamara Ireland Stone
Tytuł: Teatr odtrąconych poetów
Tytuł oryginalny: Every Last Word
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 315


Bardzo dawno temu znalazłam tę pozycję przeszukując internetowe strony z książkami. Przyznam, że tytuł od razu wpadł mi w oko. Szybko jednak zaginął z pola widzenia i niestety o nim zapomniałam. Jakiś czas temu odszukałam go i kupiłam, mimo wahania. Bardzo się cieszę z tej decyzji. Z pewnością nie zmarnowałam pieniędzy.
Główna bohaterka książki jest z pozoru normalną nastolatką. Maluje się, dobrze się ubiera, należy do szkolnej elity. Mimo iż i jej pozycję społecznej marzy niejedna nastolatka, ona czuje się niekomfortowo. Nie może zdradzić najlepszym przyjaciółkom swoich sekretów, nie może się przyznać do własnej słabości, do odmienności.
Pozycję czyta się w mgnieniu oka. Nie jest to ciężka literatura- wręcz idealna, wakacyjna powieść o odmienności, z którą można spędzić wieczór. Mimo to, niesie ze sobą ważne prawdy, ukazuje, że każdy jest tak naprawdę wyjątkowy, że nie można oceniać powierzchownie, czy że w każdym z nas drzemie potencjał. Ktoś powie, że to oczywiste rzeczy, banały. Może i to prawda, ale podczas czytania nachodziły mnie różne refleksje. Refleksje, które nie pojawiłyby się tak po prostu. 
O wyjątkowości tej książki mogłabym się rozpisywać bardzo długo. Pokochałam główną bohaterkę, jej opowieść i przede wszystkim poezję zawartą w tej pozycji. To, że każdy wiersz miał swoją historię. Autorka ukazała wyjątkowość i moc, którą niesie za sobą poezja. Nie zawsze dobra, nie zawsze kulturalna, może i miejscami niezwykle indywidualna, jednak właśnie dzięki temu wyjątkowa.
Uważam, że jest to jedna z tych pozycji, o której im mniej się powie, tym lepiej. Nie dlatego, że można coś przypadkowo zdradzić. Myślę, że ją po prostu trzeba przeczytać, żeby zrozumieć, jak ważne tematy zostały w niej poruszone.
Ocena: 8/10

Komentarze

Prześlij komentarz