Zanim się pojawiłeś - Jojo Moyes


Autor: Jojo Moyes
Tytuł: Zanim się pojawiłeś
Tytuł oryginalny: Me Before You

Wydawnictwo: Świat Książki
Liczba stron: 512


Od premiery tej książki w Polsce minęły już dwa lata, jednak wzbudziła ona w czytelnikach tak duże emocje (w tym oczywiście we mnie), że nie mogło jej tutaj zabraknąć. 

Zanim się pojawiłeś to historia Lou i Willa, dwóch na pozór kompletnie różniących się od siebie osób. Dziewczyna - pełna energii, nosząca opinię ekscentryczki, strzelająca na każdym kroku gafy sprzedawczyni. Chłopak - spokojny, ułożony bankier, który cudem przeżył niebezpieczny wypadek. Dzielą ich nie tylko charaktery, ale i pozycje społeczne, które tworzą granicę nie do przejścia. A jednak los sprawia, że między bohaterów zaczyna wkradać się nieśmiałe uczucie. 

Główna bohaterka pracuje w kawiarni, aby pomóc w utrzymaniu rodziny. Lubi swoją bezpieczną, spokojną strefę komfortu. Jest to właściwie spełnienie jej marzeń. Zostaje jednak zwolniona, a przez kiepską sytuację materialną jej rodziny musi znaleźć pracę. Zaskakuje wszystkich w momencie, kiedy otrzymuje zlecenie u jednej z najbardziej poważanych rodzin w miasteczku. Sama wręcz nie dowierza, że udało jej się dobrze  wypaść na tle wykwalifikowanej konkurencji. 

Początki były trudne. Nie dość, że Lou musiała odnaleźć się w nowym miejscu, zaznajomić z obowiązkami i panującymi zasadami, sprawy nie ułatwiał wcale niepełnosprawny Will. Wręcz celowo wyprowadzał ją z równowagi, tym samym przysparzając cierpienia. Szybko jednak sytuacja się zmieniła i między bohaterami zaczyna się tworzyć silna więź.

Książka Zanim się pojawiłeś podbiła serca czytelników na całym świecie. I wcale się nie dziwię! Były momenty, kiedy czytając, śmiałam się na głos (co naprawdę nie zdarza się często), pojawiały się nawet pierwsze łzy szczęścia. Bywało i tak, że nie mogłam opanować płaczu. Dlaczego tak się stało? Dlaczego tak musi być?

Bardzo polubiłam bohaterów tej pozycji. Z czystym sercem mogę powiedzieć, że dobrze się bawiłam poznając losy postaci. Sprawę ułatwiało lekkie pióro autorki. Tę powieść czyta się w mgnieniu oka! Z pewnością sięgnę po następną książkę.

Ocena: 9/10

Komentarze

  1. Chętnie bym przeczytała ,, Zanim się pojawiłeś ,, wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna książka, jedna z moich ulubionych! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam inne książki tej autorki, ale tej jeszcze nie ze względu na to, iż ja nie lubię kupować książek, wolę wypożyczać (nie chodzi mi o to, że trzeba płacić) w bibliotece, a tam zawsze jest wypożyczona (kilkanaście książek w małej miejscowości), ale jak tylko dorwę to wypożyczę od razu całą serię
    Zapraszam także do mnie
    http://akilegna-kib.blogspot.com/2018/05/a-lot-of-new-cosmetics-ie-22-promotion.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać czy ci się podoba jak tylko dorwiesz w swoje ręce!;)

      Usuń
  4. Czytałam tę książkę i przeczytałam ją jednym tchem :) Spodobała mi się bardzo! Natomiast film na podstawie tej książki strasznie kiepski :/ Nie polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film też oglądałam i podzielam twoją opinie niestety :/

      Usuń
  5. Uwielbiam tą Autorkę, kocham jej książki, są przecudowne, nie ma co :) Ja już obecnie jestem i nawet po trzeciej części, udało mi się przeczytać egzemplarz recenzencki i jestem jeszcze bardziej na tak, w ogóle zakochana :D
    Dodałam Twojego bloga do obserwowanych, miło by było jakbyś również się odwdzięczyła.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/pocaunek-cesarza-sylwia-bachleda.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część naprawdę mi się spodobała, jednak muszę z przykrością przyznać, że druga część kompletnie wybiła mnie z rytmu. Nie mogę przez nią przebrnąć, a więc trzecia część z pewnością będzie musiała poczekać.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Uwielbiam tego typu książki. Tej jeszcze nie czytakamale na liście ja mam i z pewnością po nią siegne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz