Morderstwo w Orient Expressie - Agata Christie


Autor: Agata Christie
Tytuł: Morderstwo w Orient Expressie
Tytuł oryginalny: Murder on the Orient Express
Wydawnictwo: Dolnośląskie 
Liczba stron: 264


Był już Crais, była już Gerritsen, tak więc przyszedł czas na kolejnego autora, a raczej autorkę - Agatę Christie. Przyznam szczerze, że nie oczekiwałam jakichś fajerwerków. Raczej coś tam obiło mi się o uszy o twórczości tej kobiety i sama postanowiłam się przekonać czy faktycznie pisarka jest tak dobra, jak ją chwalą.

Morderstwo w Orient Expressie to kultowa już powieść, na której podstawie nakręcono film o tym samym tytule. Pewnego dnia w luksusowym pociągu kilkukrotnie pchnięty nożem zostaje wpływowy biznesmen. Staje się to nie lada zagadką, której rozwiązania podejmuje się Hercules Poirot. Sprawa staje się coraz bardziej zawiła, kiedy bohaterowie zaczynają kłamać, bojąc się o swój dalszy los. Tym samym, jest to ciekawe wyzwanie dla detektywa.

Muszę przyznać, że w pewnej chwili sama zaczynałam się gubić w tym wszystkim. Bez wątpienia - jedyną osobą, która nie czuła się zagubiona w całej tej sprawie był właśnie Poirot. Reszta śledczych była tak samo w lesie, co i ja. Wszyscy z wielkim zniecierpliwieniem czekaliśmy na wyjaśnienia bohatera. 

Trzeba przyznać, że powieść ta jest ciekawa, niezwykle barwna, można się dowiedzieć wielu rzeczy. Jednak mimo świetnych opinii, książka nie trzymała w napięciu ani przez chwilę. Nie mogę jednak powiedzieć, że się nudziłam. Tutaj akurat chapeau bas dla autorki. Naprawdę nie było momentu, kiedy miałabym ochotę odłożyć książkę. Historia jest po prostu ciekawa i przede wszystkim dobrze napisana. 

Ocena: 7/10

Komentarze

  1. Przyznam szczerze, że nie przepadam za kryminałami, ale jedna z książek tej autorki, która była lekturą szkolną mnie do nich przekonała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie może warto spróbować spróbować "zaprzyjaźnić" się z tą autorką, skoro to właśnie ona cię do nich przekonała? :D

      Usuń

Prześlij komentarz